loading...
روزنوشت های یک کارآفرین
میثم بازدید : 121 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

توجه به این نکته مهم که سم زدایی تدریجی تنها اولین قدم در مسیر بهبودی است. سم زدایی مترادف با درمان نیست و کسانی که نوشیدن الکل را ترک می‌کنند، برای آنکه پاک بمانند کماکان به کمک نیاز دارند. هر چند پاک شدن گامی مهم در مسیر بهبودی است، با این حال این فقط آغاز راه است.

در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی برای افرادی که وابستگی به الکل دارند یک برنامه سم زدایی با توجه به شرایط جسمی و مقدار مصرف فرد ارائه می‌شود. هنگامی که فرد مصرف الکل خود را قطع می‌کند، لازم است نحوه تغییر رفتارهای ناسازگاری که آنها را در زندگی به این نقطه کشانده است، یاد بگیرد. اکثر الکلی‌ها برای مدتی طولانی الکل نوشیده‌اند. اعتیاد به الکل یک شبه رخ نمی‌دهد، بنابراین دوره طولانی مدت نوشیدن الکل مستلزم عاملی بیش از صرف وابستگی فیزیکی است.

هنگامی که تصمیم گرفته‌اید که دیگر آماده اعمال تغییراتی در زندگی خود شوید و اینکه قصد دارید یک برنامه سم زدایی تدریجی را تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد شروع کنید، درست همان موقع است که در موقعیتی قرار گرفته‌اید که می‌توانید توانبخشی را شروع کنید.

ترک الکل چند روز طول میکشد؟

ترک اعتیاد شامل برنامه ای است که حول نیازهای فرد با توجه به شرایط جسمی، روحی و همچنین میزان مصرف و زمان مصرف او تشخیص داده شده است. این برنامه به طور کلی شامل درمان‌هایی نظیر مدیریت پیشامد، مشاوره فردی، درمان گروهی، مصاحبه انگیزشی و درمان شناختی-رفتاری می‌باشد. برخی برنامه های ترک اعتیاد نیز شامل سمینارها، کارگاه‌های آموزشی هستند و همه آنها به گونه ای طراحی شده‌اند تا به بیمار کمک کنند با هوشیاری و بدنی پاک، دوباره در جامعه حضور داشته باشد.

مراحل ترک اعتیاد الکل در کلینیک تخصصی درمان اعتیاد دکتر جوادی

به طور کلی افراد مبتلا به الکل می‌توانند در این مرکز تخصصی ترک الکل در تهران، اعتیاد خود را با مناسب‌ترین دارو ترک الکل به شکل سرپایی یا بستری تحت درمان قرار دهند. این مرکز ترک اعتیاد به طور کلی برای آن دسته افرادی مناسب است که در گذشته سعی (ناموفقی) در ترک الکل داشته‌اند، کسانی که مشکلات پزشکی دیگری مانند بیماری کبد یا بیماری قلبی دارند، افرادی که در یک محیط خانگی استرس زا زندگی می‌کنند. به طوری که آن محیط برای فرآیند بهبود مضر است و کسانی که مبتلا به مسائل بهداشت روان هستند.

تأثیرات الکل بر مغز

الکل تأثیرات ظاهرا پیچیده و متضادی بر مغز دارد. در سطح کم ،الکل برخی از سلول های مغز را تحریک می کند و ” مناطق لذت” مغز را فعال می‌سازد که مواد درون زاد شبه افیونی ذخیره می‌سازد، یکی از انتقال دهنده های عصبی مغز گلوتامیت را مهار می‌کند که به نوبه خود فعالیت در قسمت‌هایی از مغز را کند می سازد. مهار شدن گلوتامیت در مغز، توانایی یادگیری ارگانیزم را مختل می‌کند و بر مراکز مغزی بالاتر تاثیر می‌گذارد و قضاوت و سایر فرآیندهای منطقی را مختل کرده و کنترل شخصی را کاهش می‌دهد.

وقتی که قید و بندهای رفتاری کاهش می‌یابد، امکان دارد که مشروبخوار تسلیم ارضای تکانه‌هایی شود که معمولاً تحت کنترل قرار دارند. طولی نمی‌کشد که درجاتی از ناهماهنگی حرکتی ظاهر می‌شوند و تشخیص و درک سرما، درد و ناراحتی های دیگر ضعیف می‌شود. معمولاً مشروبخوار احساس صمیمیت، گشاده رویی و بهزیستی می‌کند. در چنین خلقی، واقعیت های ناخوشایند کنار می‌روند و احساس عزت نفس و کفایت مشروبخوار افزایش می‌یابد. آشنایان تصادفی بهترین و فهمیده‌ترین دوستان می‌شوند و مشروبخوار وارد دنیای خوشایند غیر واقعی می‌شود که در آن نگرانی‌ها موقتاً پشت سر گذاشته می‌شوند.

هنگامی که محتوای الکل جریان خون به ٠/٠٨ می رسد، فرد، حداقل در ارتباط با رانندگی، مست محسوب می‌شود. هماهنگی عضلانی ،گفتار و بینایی مختل می‌شوند و فرآیندهای فکر گیج هستند. با این حال ،حتی قبل از اینکه فرد به این سطح از مستی رسیده باشد، قضاوت به حدی مختل می‌شود که وضعیت خود را اشتباه قضاوت می‌کند. برای مثال، مشروبخواران در مورد توانایی رانندگی امن خود ابزار اطمینان می‌کنند در حالی که اعمال آنها کاملا ناامن هستند. هنگامی که سطح الکل خون به تقریبا ٠/٥ درصد می رسد ( این سطح در برخی از افراد تا اندازه ای متفاوت است)، کل تعادل عصبی مختل می‌شود و فرد به حالت اغما می‌افتد. از قرار معلوم ناهشیاری به عنوان وسیله ای امن عمل می کند ،زیرا غلظت بالای ٠/٥٥ درصد معمولا مهلک است.

https://drjavadiclinic.com/service/%d8%aa%d8%b1%da%a9-%d8%a7%d9%84%da%a9%d9%84/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 273
  • بازدید سال : 11,371
  • بازدید کلی : 23,895